Main page Strijd der Planeten Gatchaman Other versions Merchandise Fans FAQ Links Main page

Strijd der Planeten --> The Show   Storyline   Dutch language version   Differences SdP/BotP   Sound   The media   SdP merchandise

Spotlight

At this page I will mention any special attention for Strijd der Planeten in the media. Recently a lot of merchandise has been released for a show that is over twenty years old, so it is possible that the Dutch version gets a little more attention (although this is still a small chance).

2007

AniWay
In
AniWay magazine a two page Gatchaman article has been published. There is also a small text block about Strijd der Planeten. You can read all about it in AniWay volume 2, number 9, page 30 and 31. From september this issue can be bought in the Dutch (comic) stores. It will cost € 4,95.

2001

AniWay (small article) Strictly (paragraph in article)

Zoltar

VERRRRWISSEL!

Als je op Anime Odyssey aanwezig was heb je het waarschijnlijk wel gezien: SCIENCE NINJA TEAM GATCHAMAN, de klassieke sentai-anime die jaren geleden op de Nederlandse buis te zien was onder de naam STRIJD DER PLANETEN (en meer recentelijk, het tweede seizoen, GATCHAMAN FIGHTER, dat Fox uitzond als EAGLE RIDERS). Nu kun je deze tijd laten herleven dankzij een geplande Engelse DVD release door Mollin Video.
Bron: www.animenewsservice.com

*Sentai means team in Japanese. Anime means Japanese cartoons.

© Reproduced with permission of AniWay nr. 5, March 2001

Little extra hidden space

(Sorry, Dutch only. They mention that sentai anime Gatchaman was shown at the convention 'An Anime Odyssey'. They also tell us that Strijd der Planeten aired on Dutch television years ago and that Eagle Riders aired in the Netherlands more recently on Fox. But the real news is that Mollin Video has planned a DVD release.)

Zoltar

Strictly magazine mentions Strijd der Planeten in the last paragraph of an article with the title 'Kitty Koorts' (Kitty Fever), about the success of cartoon cat Hello Kitty.

Opgegroeid

De subculturen die aan het begin van de jaren negentig hun opwachting maakten behoren inmiddels al lang niet meer toe aan een selecte underground, maar zijn deel uit gaan maken van de alles consumerende mainstream. Sterker nog: de inmiddels opgegroeide leden uit die verschillende subculturen en fans van Strijd der Planeten, Candy Candy en Donkey Kong bepalen nu grotendeels het inkoopbeleid van winkels als de Chill Out. Met als gevolg dat je tegenwoordig in iedere kleidingwinkel je eigen Kawaii, glamrock, R'n'B of een o zo hippe eighties look kan aanmeten, zonder bijvoorbeeld te weten wie de Style Council waren. Er zijn veel diepgaande, goed beargumenteerde redenen te vinden voor de hysterie die een kleine kat zonder mond veroorzaakt, maar laten we het maar houden op het gevoel dat iedere Hello Kitty aanschaf teweegbrengt en die al jarenlang de slogan van Sanrio is: 'Small Gift, Big Smile!'

© Reproduced with permission of Strictly, May 2001

Little extra hidden space

(Sorry, Dutch only. They say that the subcultures of the beginning of the nineties are no longer part of the underground, but of the mainstream. And even more: the grown-ups from these subcultures, who are fans of Strijd der Planeten, Candy Candy and Donkey Kong, now decide what will be sold in stores like Chill Out.
Then they go back to the main subject and end the article by saying that there are many reasons for hysteria around Hello Kitty, but that they think it's probably the feeling that buying each new item gives and that this is also the Sanrio slogan: 'Small Gift, Big Smile!')

Strijd der Planeten --> The Show   Storyline   Dutch language version   Differences SdP/BotP   Sound   The media   SdP merchandise


Strijd der Planeten ¦ Gatchaman ¦ Other versions ¦ Merchandise ¦ Fans ¦ FAQ ¦ Links

Main page

Main page